Önéletrajz

 Önéletrajz

  • Név:                            Dr. Racsko Réka
  • Születési hely, év:         Jászberény, 1986.03.18.
  • Állandó lakcím:           3399, Andornaktálya, II. Rákóczi F. út 40.
  • Telefon:                       (20) 455-8542
  • E-mail                         racsko.reka@uni-eszterhazy.hu
  • Weboldal                     racskoreka.ektf.hu
  • MTMT ID:                  10033218
  • ORCID:                      0000-0001-8484-155X
  • ResearcherID:             J-9958-2012

További adatok:

Iskolai végzettség:                

  • PhD (Eszterházy Károly Egyetem, 2017.)
  • Okleveles informatikatanár, pedagógiai értékelés-mérés tanára MsC   (Eszterházy Károly Főiskola, 2012.)
  • Kommunikációs szakember (elektronikus sajtó szakirány) – BA Eszterházy Károly Főiskola, 2009)
  • Informatikus könyvtáros (információbróker szakirány)- BA (Eszterházy Károly Főiskola, 2008)

Tudományos fokozat:            PhD

Munkahelyek                        Eszterházy Károly Katolikus Egyetem (2009. feburár 9-től)

Egyetemi beosztás:                egyetemi docens

Egyetemi megbízatások:

  • Beiskolázási Bizottság tag (2021.01-)
  • Tanszékvezető (2020. január 15-  )
  • Szenátusválasztási Bizottság tagja (2016)
  • Kari tanács Választási Bizottság tag (2017)
  • Szenátusi tag (2012. szeptember 1- 2013. június 30.,)
  • Intézményi és Habilitációs Tanács tag (2012-2013)
  • Kari tanács tag (2012-2013-2015, 2020) (Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar, Informatikai Kar)
  • Doktorandusz Önkormányzat elnöke (2012-2014)
  • EFOP-3.1.2-16-2016-00001. alprogramvezető (2017.február-2021. május 30.) munkacsoport vezető (2019. július–2021. május 30.)
  • TÁMOP-5.4.6.A-12/2-2012-0023 projekt menedzser (2013. január 1-2014.november .30.)

Nyelvvizsga bizonyítvány:     

  • Angol középfokú államilag elismert C típusú nyelvvizsga
  • Német középfokú államilag elismert C típusú nyelvvizsga

Kitüntetések:

  • 2017: Magyar Tudományos Akadémia Miskolci Területi Bizottsága által adományozott MAB-EKE tudományos díj
  • 2016: Eszterházy Károly Egyetem Tudományos Publikációs Díj tanársegéd kategóriában
  • 2015: XXI. Multimédia az oktatásban konferencia a szekció legjobb előadója (Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Multimédia az Oktatásban Szakosztály)
  • 2015: XXI. Multimédia az oktatásban konferencia a szekció legjobb publikációja díj (Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Multimédia az Oktatásban Szakosztály)
  • 2014: Nők a tudományért díj (Eszterházy Károly Főiskola)
  • 2011: sulinet.tan junior különdíj (Educatio Kht.)
  • 2011: OTDK II. helyezett a XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia. Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekcióban.  Informatika-pedagógia és pedagógiai informatika tagozat
  • 2011: Tudományos Diákköri Konferencia 2011. 1. helyezett helyi TDK verseny, házi forduló.
  • 2008: Ottovay-díj (2008) (Eszterházy Károly Főiskola)

Ösztöndíjak:

  • 2003: Goethe Intézet Pädagogischer Austauschdienst  (4 hét Németországban)
  • 2013-2014: Apáczai Csere János Doktoranduszi Ösztöndíj a konvergencia régióban (2013-2014) (Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal)

Kutatási téma:

  • Digitális pedagógia
  • Digitális pedagógia módszertani kérdései
  • A digitális átállás fogalmai keretei
  • A  digitális érettség mérésének lehetőségei
  • A  technológiaelfogadás-modellek pedagógiai értelmezései
  • Az IKT-eszközök oktatásba történő integrálásának lehetőségei,
  • A digitális pedagógiai-módszertani modellek oktatási alkalmazása, módszertani kérdések
  • Pedagógiai mérés-értékelés
  • Kvalitatív elemzések, tartalomelemzés
  • Videós interakcióelemzés

Oktatási feladatok:

  1. A digitális kultúra oktatásának tartalmi elemei (informatikatanár MSc)
  2. A digitális publikálás alapjai (Informatikus könyvtáros BA)
  3. A kommunikációelmélet alapjai (Informatikus könyvtáros BA)
  4. A kutatásmódszertan matematikai alapjai (átoktatás)
  5. A pedagógiai kutatás kvantitatív módszerei (Tanári mesterszak)
  6. A pedagógus mesterség (IKT) információ-és kommunikációtechnológiai alapjai (Tanári mesterszak)
  7. Akciókutatás (Szociálpedagógia MA)
  8. Akciókutatás I. II. (Neveléstudomány MA)
  9. Az esélyegyenlőséget szolgáló info-kommunikációs technológiák (osztatlan tanárképzés)
  10. Az Európai Unió információs rendszere (Informatikus könyvtáros BA)
  11. Az IKT szerepe a nevelési-oktatási intézményben (közoktatásvezető szakirányú továbbképzés)
  12. Az informatika oktatásának tartalmi elemei (osztatlan tanárképzés)
  13. Bevezetés a kutatásmódszertanba (osztatlan tanárképzés)
  14. Bibliográfiai adatfeldolgozás (Informatikus könyvtáros BA)
  15. Digitális állampolgári ismeretek (Digitális-archívumfejlesztő szakirányú továbbképzés)
  16. Digitális pedagógia (közoktatás-vezető szakvizsga)
  17. E-források
  18. Elektronikus kutatás támogatása
  19. Elektronikus médiumok és tananyagok (Tanári mesterszak)
  20. Elektronikus tanulási környezetek (Tanári mesterszak)
  21. Értékelés, tudásszintmérés (szakvizsga)
  22. Felhő-technológiák (Digitális-archívumfejlesztő szakirányú továbbképzés)
  23. Haladó információtechnológiai ismeretek (Gazdaságinformatikus BA)
  24. Hálózati médiakommunikáció (Kommunikáció és médiaismeret BA)
  25. Hálózatok (Digitális-archívumfejlesztő szakirányú továbbképzés)
  26. IKT erőforrás-menedzsment (Információtechnológia szakirányú továbbképzés)
  27. IKT projektmenedzsment (Információtechnológia szakirányú továbbképzés)
  28. IKT szerepe az oktatási-nevelési intézményekben (pedagógus szakvizsga)
  29. Infokommunikáció (átoktatás BA)
  30. Infokommunikációs akadálymentesítés (átoktatás BA)
  31. Infokommunikációs szolgáltatások (Információtechnológia szakirányú továbbképzés)
  32. Információkereső nyelvek I. II. III. (Informatikus könyvtáros BA)
  33. Információs és kommunikációs technológiák (BA több szak)
  34. Innovációs célú kutatások (Információtechnológia szakirányú továbbképzés)
  35. Intézményi gyakorlat I. (informatikus könyvtáros Ba)
  36. Kommunikációelmélet (informatikus könyvtáros Ba)
  37. Könyvtári menedzsment (Informatikus könyvtáros BA)
  38. Kötelező szakmai gyakorlat (könyvtártudomány MA)
  39. Kutatásmódszertan (BA több szak)
  40. Kutatásmódszertani gyakorlat (tanári mesterszak)
  41. LEGO eszközökkel támogatott digitális történetmesélés az oktatásban (osztatlan tanárképzés)
  42. Matematikai és informatikai nevelés (informatikatanár MsC)
  43. Matematikai statisztika a pedagógiai kutatásokban
  44. Médiumismeret II. (informatikus könyvtáros BA)
  45. Oktatáselmélet (szakirányú továbbképzés)
  46. Oktatási intézmények hatékonyságának mérése (szakirányú továbbképzés)
  47. Oktatásinformatika és akciókutatás (Neveléstudomány MA)
  48. Oktatásstatisztikai elemzések (átoktatás MA)
  49. Pedagógiai értékelés összehasonlító elemzése (szakirányú továbbképzés)
  50. Projektmunka (Könyvtártudomány MA)
  51. Szakdolgozati szeminárium II.
  52. Szakmai gyakorlat (Könyvtártudomány MA)
  53. Szaktájékoztatás (informatikus könyvtáros Ba)
  54. Számítógépes adatfeldolgozás (BA több szak)
  55. Számítógépes adatfeldolgozás (Turizmus-vendéglátás BA)
  56. Szerzői jog (Informatikus könyvtáros BA)
  57. Tájékoztatás (Informatikus könyvtáros BA)
  58. Tananyagfejlesztés projektmenedzsmentje
  59. Tanári tevékenység IKT alapjai (osztatlan tanárképzés)
  60. Tanuláselmélet és tanulásmódszertan
  61. Tanulási környezetek tervezése és kialakítása (Neveléstudományi Doktori Iskola)
  62. Tudásbázisok alkalmazása (Könyvtártudomány MA)

Továbbképzések

2021: Felkészítés a digitális kultúra oktatására 60 órás pedagógus-továbbképzés (képző, szakfelelős)

2021: 29. Bolyai Nyári Akadémia. Az infokommunikációs technológiák (IKT) alkalmazásának alapjai az oktatási gyakorlatban (on-line képzés)

2020-2021: Mentor, EFOP 3.4.2-16-2016-0001 Digitális kompetencia fejlesztése- A pedagógusok digitális kompetenciájának megújítása. IKT eszközök rendszerszerű használata a tanulási-tanítási folyamatban Középhaladó szintű képzés

2020: 28. Bolyai Nyári Akadémia. Az infokommunikációs technológiák (IKT) alkalmazásának alapjai az oktatási gyakorlatban (on-line képzés)

2020: Oktatástervező és digitálistananyag-fejlesztő szakirányú továbbképzés (oktató)

2019, 2020, 2021: Elektronikus tananyagfejlesztés és távoktatás könyvtári környezetben

2019-2021 : Komplex Alapprogram Digitális alapú alprogram (kidolgozó) (képző)

2019-2020: Digitális pedagógiai asszisztens 60 órás pedagógus-továbbképzés, felnőttképzés (képző)

2019: Az infokommunikációs technológiák (IKT) alkalmazásának alapjai az oktatási gyakorlatban (képző)

2018- 2020  : LEGO-eszközök az oktatásban (Digitális történetmesélés az oktatásban) (képző)

2016-2018: IKT-oktató Aventics Hungary Kft., Eger Prezentációs szoftverek (pl. Prezi.com), korszerű webes alkalmazások oktatása mérnököknek

2015: A fejlesztő biblioterápia és a fejlesztő e-biblioterápia alkalmazása adott tematika alapján a köznevelésben akkreditált szakirányú továbbképzés (TÁMOP 3.3.1.3) Sárospatak (képző)

2013-2014: Esélyegyenlőség oktatása az Eszterházy Károly Főiskolán (TÁMOP 5.4.6.2) (képző)

2012: 20. Bolyai Nyári Akadémia. Csíkszereda. Konnektivista technikák oktatásban. (képző)

2011: 19. Bolyai Nyári Akadémia. Csíkszereda. Kooperatív technikák oktatásban. képző

Pályázati tevékenység

  • Alprogramvezető (2017-2021, Munkacsoportvezető (2019-2021), Szakmai megvalósító EFOP-3.1.2-16-2016-00001, A köznevelés módszertani megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése céljából (Komplex Alapprogram, Informatikai Fejlesztésekért Felelős Munkacsoport) (ITEM), Digitális alapú alprogram (2017-2021) EKE+NyE+ELTE+SzE
  • Szakmai koordinátor, megvalósító kutató: EFOP 3.2.15 – VEKOP – 17-2017-00001 A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérés-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása (2017-2020) EKE
  • Mintaprogram-fejlesztő, megyei módszertani szakértő EFOP-3.3.3-VEKOP/16-2016-00001 „Az én könyvtáram, Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek ” – fejlesztő (2018-2020) Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár
  • Szakmai megvalósító, EFOP 3.2.3-17-2017-00061 Köznevelés digitális műhelye Kazincbarcikai tankerület (2020)
  • Mentor, EFOP 3.4.2-16-2016-0001 Digitális kompetencia fejlesztése- A pedagógusok digitális kompetenciájának megújítása. IKT eszközök rendszerszerű használata a tanulási-tanítási folyamatban Középhaladó szintű képzés (2020-2021)
  • Digitális Névjegy Rendszer szakmai koncepciójának kidolgozása Digitális Pedagógiai  Módszertani Központ,( 2018-2019) DPMK
  • Szakmai koordinátor, megvalósító kutató: TÁMOP-4.2.2.D- 15/1/KONV-2015- 0027 Digitális átállás az oktatásban – (2015) EKF
  • Koordinátor (3. pillér) TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0008 IKT a tudás és tanulás világában – humán teljesítménytechnológiai (HPT) kutatások és képzésfejlesztés – (2012-2015) EKF+DUF+NYME
  • Digitális Állampolgárság Kutatás 2015 (Oktatási Hivatal, kutatásvezető, 2015)
  • Kutató, pilot-fejlesztő TÁMOP–3.3.13-13/1-2013-0001 Eötvös József Program Pedagógiai – szakmai szolgáltató intézet fejlesztése és Projektháló -Türr István Képző és Kutató Intézet
  • Szakmai megvalósító: TÁMOP-4.1.1.C-12/1/KONV-2012-0001. (2013-2015) „KEZEK” – Észak-Magyarország felsőoktatási intézményeinek együttműködése
    (EKF) Minőségbiztosítás modul
  • Projektmenedzser, szakmai megvalósító, résztvevő: TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2011-0021 –  (2011-2014) EKF TÁMPOP-5.4.6.A-12/2-2012-0023 Esélyegyenlőség oktatása az Eszterházy Károly Főiskola Tanárképzési és Tudástechnológiai Karán
  • Szakmai feladatok ellátása, fejlesztő (könyvtári elektronikus katalógusok fejlesztéséért felelős személy) TÁMOP-3.2.4.A-11/1-2012-0067 projekt Az Eszterházy Károly Főiskola Tittel Pál Könyvtár és Médiacentrumának szolgáltatásfejlesztése
  • Szakmai asszisztens (3. modul) TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0008 (2012-) (EKF) IKT a tudás és tanulás világában – humán teljesítménytechnológiai (Human Performance Technology) kutatások és képzésfejlesztés
  • Tananyagíró (Tartalommenedzsment;IKT erőforrás-menedzsment) TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1 Korszerű információtechnológiai szakok magyarországi adaptációja (2011-2013)
  • Tananyagíró TÁMOP 4-1-2-08/1/2009-0005. A Kurzusmegosztás elvén (OCW) alapuló informatikai curriculum és SCORM-kompatibilis tananyagfejlesztés informatikus könyvtáros BA, MA lineáris képzésszerkezetben (2009-2011)
  • Kutatási asszisztens. szakmai megvalósító TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-002-21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” (2009 )

Szakértői tevékenység

  • Szakértő. Belügyi Tudományos Tanács – Digitális Oktatási módszerek a Rendvédelmi Képzéshez – Adat,- és tudásbázis (DORKA)” elnevezésű portál felület kialakítása (2020-2023)
  • Bíráló. Oktatási Hivatal Kutatótanár minősítésben a Magyar Rektori Konferencia delegáltja (2019-)
  • Szakértő. Személyes tanulási környezetek. angol nyelven.  PROCSEE (“Strengthening Professional Higher Education and VET in Central and South Eastern Europe”) című projekt célja az alkalmazott tudományok felsőfokú oktatásának erősítése Közép- és Dél-Kelet Európában. Magyar Rektori Konferencia (2016-2019)
  • Digitális Névjegy Rendszer szakmai koncepciójának kidolgozása Digitális Pedagógiai  Módszertani Központ,( 2018-2019)
  • Digitális tartalomfejlesztési szakértő, Közgyűjteményi Digitalizációs Stratégia- Tanösvényfejlesztés és oktatási célú ágazati levéltári szolgáltatások módszertanának kidolgozása Magyar Nemzeti Levéltár  (2019-2020)

Programbizottsági tagság       

  • Agria Média 2020 Információ- és Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállítás (2020).,szervezőbizottság tagja
  • ICI-16 International Conference of Information konferencia, (2020)., szervezőbizottság tagja
  • AgriaMedia Konferencia 2017 Információ- és Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállítás, szervezőbizottság tagja
  • ICI-14 International Conference of Information konferencia (2017), szervezőbizottság tagja
  • XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia (2013) titkár

Kutatócsoportokban való részvétel

  • IKT Kutatócsoport (2009-2016) https://uni-eszterhazy.hu/dti/m/kutatocsoportok
  • Digitális Pedagógia Kutatócsoport (2016-)
  • Neuropedagógiai Kutatócsoport (2012-)

Egyesületi tagság 

  • Digitális transzformáció az oktatásban (OTKA-PD-20) Szakmai Tanácsadó Testület tag (2021-2023)
  • Magyar Tudományos Akadémia. Miskolci Területi Bizottsága. Pedagógiai Szakbizottság. Digitális Pedagógiai Munkabizottság tag (2017-)
  • Magyar Tudományos Akadémia. Pedagógiai Tudományos Bizottság köztestületi tag (2017-)
  • Módszertani Bizottság. Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek “Az én könyvtáram”. szakértő EFOP-3.3.3-VEKOP/16-2016-00001 (2019. 05.20-2020.01.31.)
  • Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (2019. 05.28-)
  • Magyar Könyvtárosok Egyesülete, tag

Köztestületi tagság

Azonosító: 10051239

Magyar tudományos társasági tagság:

Tudományos munka:

Tanulmányutak:

  1. BETT SHOW – Digitális Oktatási Kiállítás. London, 2019.
    (London, 2020. január 22-25.)
  2. BETT SHOW – Digitális Oktatási Kiállítás. London, 2019.
    (London, 2019. január 22-26.)
  3. BETT SHOW – Digitális Oktatási Kiállítás. London, 2019.
    (London, 2018. január 23-26.)
  4. National Institute of Education (Singapore, 2013. szeptember 8-15.)
  5. 19. Bolyai Nyári Akadémia 2011 (Románia, 2010. július 10-16.)
  6. 20. Bolyai Nyári Akadémia 2012 (Románia, 2012. július 10-15).
  7. Valdosta State University (USA)-visiting instructor (2012. február 5- május 13.)

Nemzetközi szakmai
konferenciákon való részvétel:

Idegen nyelven:

  1. The digital library transformation current trends at a glance / Racsko Réka, Kapalkó Réka, Bana Szilvia. BOBCATTS21 2021. január 21-22.
  2. Further training systems for pedagogues in the age of digital transformation. /Racsko Réka. Innovative Learning Summit 2020. november 3-5.
  3. High school application of a mathematical software supporting problem-solving
  4. / Péter Négyesi, Ilona Oláhné Téglási, Réka Racsko ICAS 20202020. szeptember 14 -18.
  5. The application of a custom-made mathematical software in order to support problem-solving strategy of high school students / Péter Négyesi, Ilona Oláhné Téglási, Réka Racsko XXXIII. DidMatTech. 2020 június 25-26.
  6. The development of multiliteracy with Lego devices / Lengyelné, Molnár Tünde ; Szűts, Zoltán ; Racsko, Réka XXXIII. DidMatTech 2020 június 25-26.
  7. Digital conversion in public education: attempts at developing electronic learning environments (2009-2015) / Racsko Réka ICI-14. 2015. november 7-8
  8. The Strategic Indicators of Digital Transformation in Education (Az oktatás digitális átállásának stratégiai indikátorai) / Racsko Réka, Lengyelné Molnár Tünde, Gulyás Enikő (X. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia /10th Training and Practice International Conference on Educational Sciences/ 2017. április 27., Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar)
  9. Visualising time in education through mobile ICTs devices / Kárpáti, Andrea ; Kis-Tóth, Lajos ; Racskó, Réka ; Antal, Péter ; Borbás, László. 6th VLL conference – Visual Learning Lab.
  10. Opportunities for improving digital competences: expectations and findings on a national and international ground. ICAI 2014: 9th International Conference on Applied Informatics / Racsko, Réka
  11. The electric learning environments in international public educational practice: A comparative research. / Racsko Réka . New technologies in science and education : XXVI. Didmattech 2013. International Scientific and Professional Conference. Győr 2013. december 4-7.
  12. Connectivism learning theory and practice – Quantitative research of a connectivism course / Racsko, Réka ; Forgó, Sándor. I CI 10th International Conference on Information : Information Technology Role in Development Mansoura, Egyiptom : Delta University Mansoura, 2014. október 8-10.
  13. The road from Little Media via Big Media to Community Media / Forgó Sándor, Racsko Réka
  14. Elektronische Lehrumgebungen – Die Rolle des Internets und Web 2.0 in der Erziehung / Racsko, Réka. III. Germanistische Konferenz : „Verknüpfungen, Vernetzungen Und Verortungen In Der Germanistik“

Magyar nyelven:

  1. A digitális pedagógiai-módszertani modellek összehasonlító, kritikai elemzése / Kis-Tóth Lajos, Racsko Réka. Agria Média 2020 és ICI-16 Információ- és Oktatástechnológiai konferencia (nemzetközi).2020. október 8.
  2. Kanonizált digitális pedagógiai módszertanok a grassroots mozgalmakon belül a jelenlegi tantermen kívüli digitális munkarendben / Dr. habil Szűts Zoltán – Dr. Racsko Réka – Lengyelné dr. Molnár Tünde (HuCER 2020 Hungarian Conference on Educational Research, Debreceni Egyetem, 2020. május 27-28.)
  3. A technológia helye a tanulási területek rendszerében / Matematika és Informatika Didaktikai Kutatások Konferencia 2020.január 24-26.
  4. A digitális iskolává válás mérhetőségének kérdései: nemzetközi és hazai kitekintés / Racsko Réka. 2020. január 7-9. VIII. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia
  5. A pedagógusok digitális tanulásszervezési készségeinek fejlesztése / Racsko Réka, Szemerszki Marianna, Jankó Krisztina, NagyRóbert. ORSZÁGOS NEVELÉSTUDOMÁNYI KONFERENCIA 2019. 2019. november 7-8-9.
  6. A hiperperszonalizáció elméleti modelljei a köznevelés digitális átalakulásában / Racsko Réka. ORSZÁGOS NEVELÉSTUDOMÁNYI KONFERENCIA 2019. 2019. november 7-8-9.
  7. Digitális átállás: kultúraváltás a pedagógusnak, természetes környezet a tanulónak /Racsko Réka. Brunszvik Teréz szakmai nap (Vác) 2019. március 26.
  8. Előadás címe: Digitális Átállás Koefficiens: az oktatási közeg digitalizációját mérő indikátorrendszer / Racsko Réka, Kis-Tóth Lajos. XXIV. Multimedia in Education ConferencesXXIV. Multimédia az oktatásban konferencia. Nemzeti Közszolgálati Egyetem. Budapest,  május 31 – 2018.június 2.
  9. A digitális transzformáció mérésének lehetőségei / Racsko Réka MudeumDigiit 2018. november 27-28.
  10. Digitális átállás a pedagógusok szemével : egy kvalitatív kutatás tükrében /Herzog Csilla- Racsko Réka. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia Stúrovo, Szlovákia, 2018. január 14-15.
  11. A hazai online pedagógus továbbképzési rendszer koncepciója / Racsko Réka- Lengyelné Molnár Tünde. VI. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia Stúrovo, Szlovákia, 2018. január 14-15.
  12. The Strategic Indicators of Digital Transformation in Education / Gulyás Enikő Lengyelné Molnár Tünde Racsko Réka. Konferencia neve: X. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia. 10th Training and Practice International Conference on Educational Sciences 2017. április 27.
  13. A pedagógusképző intézmények digitális átállás indikátorai / Kis-Tóth Lajos – Racsko Réka. X. Kiss Árpád Emlékkonferencia.( Debrecen). 2017. szeptember 22-23
  14. A médiatudatosság fejlesztésének lehetőségei a digitális átállás korában / Herzog Csilla- Racsko Réka Agria Média 2017 2017. október 11-13.
  15. A személyes tanulási környezet keretei a professzionális felsőoktatásban / Racsko Réka . Agria Média 2017 2017. október 11-13.
  16. Hazai digitális iskolafejlesztő programok szimpózium előadás. A Microsoft iskolafejlesztő programja / Racsko Réka. ORSZÁGOS NEVELÉSTUDOMÁNYI KONFERENCIA 20172017. november 9-11.
  17. Változó kultúra, változó alapkészségek –  digitális oktatási modellek / Racsko Réka- Kis-Tóth Lajos. ORSZÁGOS NEVELÉSTUDOMÁNYI KONFERENCIA 2016 2016. november 9-11.
  18. A nonverbális kommunikáció változása a fejlesztő e-biblioterápiás foglalkozások során halmozottan hátrányos helyzetű 6. osztályos tanulók körében / Gulyás Enikő, Kis-Tóth Lajos, Racsko Réka  PÉK 2016. XIV. Pedagógiai Értékelési Konferencia. 2016. április 21-23.
  19. A személyes tanulási terek és az interakcióelemzés elméleti háttere a hazai és nemzetközi gyakorlatban / Racsko Réka. Horizontok és Dialógusok .Konferencia Pécs,. 2015. május 6-9.
  20. Változó kulturális horizontok – A polgári könyvtár mint tudásbázis a kora újkori Magyarországon (statisztikai elemzés) / Mizera Tamás – Racsko Réka Horizontok és Dialógusok .Konferencia Pécs,. 2015. május 6-9.
  21. A digitális átállás konzekvenciái a tanárképzésen / Racsko Réka, Kis-Tóth Lajos. IX. Kiss Árpád Emlékkonferencia 2015. szeptember 25-26
  22. Egy táblagéppel támogatott pedagógiai kísérlet tanulói és szülői háttérvizsgálata / Herzog Csilla – Racsko Réka. III. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia”, 2015. január 12-14.
  23. Digitális átállás a köznevelésben: kísérletek az elektronikus tanulási környezet kialakítására 2009-2015 (poszter) / Racsko Réka- Kis-Tóth Lajos. ORSZÁGOS NEVELÉSTUDOMÁNYI KONFERENCIA 2016. 2015 november 9-11.
  24. A személyes tanulási terek és az  interakcióelemzés elméleti háttere a hazai és nemzetközi gyakorlatba / Racsko Réka- Kis-Tóth Lajos.  Multimédia az oktatásban és II. IKT az oktatásban konferencia (Szabadka). 2015 november 9-11
  25. A pedagógiai rendszertervezés és újmédia alapú MOOC- kurzus jellemzői a felsőoktatásban / Forgó Sándor– Racsko Réka. Agria Média  –XI. Információtechnikai  és  Oktatástechnológiai  Konferencia  és  Kiállítás –ICI  13  Nemzetközi Informatikai  Konferencia.  2014. október 8-10.

 

Hazai konferenciákon tartott előadások:

  1. Egy módszertani megújulás digitális aspektusai a köznevelésben / Révész László, Racsko Réka. Networkshop 2021. április 6-9.
  2. Szárny vagy teher? Az online tanulás lehetőségei és kihívásai (felkért előadó) / Racsko Réka:  Könyvtárak az online tanulás szolgálatában – K2 továbbképzési nap2020. december 10.
  3. A digitális pedagógia módszertani modelljei / Racsko Réka . Neumann nap- A DIGITÁLIS KULTÚRA OKTATÁSI ASPEKTUSAI. EKE Sárospataki Comenius Campus (Sárospatak) 2020.november 17.
  4. Anyanyelvi oktatás a digitális pedagógia környezetében Kerekasztal beszélgetés
  5. A PeLi II. oktatásnyelvészeti konferenciája – PeLiKon 2020 A digitális oktatás nyelvi dimenziói2020. november 6–7. (beszélget: Beke Ottó, Molnár György, Pölcz Ádám, Racsko Réka, Szűts Zoltán)
  6. A Komplex Alapprogram digitális portfoliójának bemutatása / Racsko Réka. Mit hoz a jövő? Tanítás–tanulás másképp… XXII. Országos közoktatási szakértői konferencia. 2020. november 5.
  7. A Komplex Alapprogram digitális támogatási portfoliójának bemutatása a hibrid munkarendben / Racsko Réka. DOKK Digitális Oktatási Konferencia és Kiállítás. 2020. október
  8. A technológia szerepe a 21. századi kompetenciák fejlesztésében különös tekintettel a 4C-re / Racsko Réka “Változás, megújulás az iskolában” online konferencia “Új utak a pedagógusképzésben” szekció 2020. október 11.
  9. Digitális kompetencia mérési pontok kialakításának lehetőségei a köznevelésben” Típus:kutatás fejlesztő műhely. Digitális Pedagógiai Módszertani Központ megbízásából az EFOP-3.2.15-VEKOP-17-2017-00001 „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérés-értékelés és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” c. projekt 2020. szeptember 15, 10-12.
  10. A digitális oktatás irányvonalai Magyarországon /Kis-Tóth Lajos – Racsko Réka. Networkshop 2020 2020. szeptember 2-3.
  11. Értékőrző megújulás a könyvtárakban – Az én könyvtáram projekt. Típus: kerekasztal-beszélgetés Résztvevők: Farkas Ferenc moderálásával. Résztvevői a program legnépszerűbb előadói: dr. Fűzfa Balázs irodalomtörténész, dr. Racsko Réka adjunktus és Steigervald Krisztián generációkutató. 2020. január 31.
  12. A Digitális Névjegy Rendszer, avagy az oktatási intézmények digitális „kompetenciája” / Racsko Réka DOKK Digitális Oktatási Konferencia és Kiállítás. 2019. június 7-8.
  13. R2D2 modell: a személyre szabott segítőtárs a digitális univerzumban műhelymunka / Racsko Réka, Donkó Erika Könyvtárostanárok Egyesülete Szakmai Nap 2019. március 20
  14. A digitális átállás mérésének lehetőségei hazai és nemzetközi összehasonlításban /Racsko Réka. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága Informatikai albizottsági ülés. Eger2019. május 23.
  15. Általános iskolai pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése a Komplex Alapprogramban / Racsko Réka. . Networkshop 2019 2019. április 23-26.
  16. A Digitális alapú alprogramhoz kapcsolódó pedagógus-továbbképzés tartalmi, módszertani keretei / Racsko Réka. . Networkshop 2019. április 23-26
  17. Pedagógusok és a digitális átállás – egy fókuszcsoportos interjúsorozat tapasztalatai / Racsko Réka. Networkshop 2019. április 23-26
  18. A köznevelés digitális átállása a pedagógusok szemszögéből / Dr. habil Szűts Zoltán – Dr. Racsko Réka – Lengyelné dr. Molnár Tünde:. ÓTE-GFE online konferencia. Digitális oktatás – digitális nevelés. Pedagógusok a digitális gyermekvilágban. 2020. március 3.
  19. Digitális átállás az oktatásban / Racsko Réka Trendek és változások a hazai és a nemzetközi neveléstudományban. MTA PTB ülés (Budapest) 2018. február 23.
  20. A multiliteralitás fejlesztési lehetőségei digitális eszközökkel plenáris előadás / Lengyelné dr. Molnár Tünde, Racsko Réka,
    Angol nyelvi országos szakmai nap, Edelény, 2017. 03. 29. (2017)
  21. Összehasonlító elemzés a digitális átállás nemzetközi beágyazottságáról  Észtország és Finnország vonatkozásában Hazai gyakorlat és nemzetközi kitekintés. Doktorandusz nap MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága. Pedagógusképzési Albizottság. Információs társadalom – Digitális Oktatási Stratégia – Pedagógusképzés. 2017. feburár 24.
  22. A 21. század infokommunikációs technológiái / Racsko Réka- felkért előadó Konferencia neve: Internet Fiesta2017.- március 22.
  23. A digitális lego-világ a korszerű oktatásért / Racsko Réka Digitális Témahét 2017. április 7.
  24. A könyvtár mint tanulási környezet helye és szerepe a digitális állampolgárrá nevelésben / Racsko Réka: Könyvtári szakmai napok- Magyar Könyvtárosok Egyesülete 2017. április 10.
  25. A könyvtár mint tanulási környezet helye és szerepe a digitális állampolgárrá nevelésben – felkért előadó Konferencia neve: Könyvtári szakmai napok (Bródy Sándor Megyei és Városi Könyvtár) 2017. november 15.
  26. Digitális átállás a köznevelésben: Kísérletek az elektronikus tanulási környezet kialakítására / Gulyás, Enikő ; Racsko, Réka Tehetséggondozás felsős fokon konferencia. Matthias Corvinus Collegium Budapest – előadás 2017. május 13.
  27. Összehasonlító vizsgálatok a digitális átállás módszertani megalapozásáról / Racsko Réka. Szakmai nap tankerületi vezetőknek. 2017.április 5.
  28. A fejlesztő e-biblioterápia lehetőségei Legóval : a digitális történetmesélés új útja. Digitális Témahét / Gulyás Enikő – Racsko Réka 2016. április 7.
  29. Összehasonlító vizsgálatok a digitális átállás módszertani megalapozásáról. / Racsko Réka. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság. Didaktikai Albizottság DOKTORANDUSZOK NAPJA. ELTE Pszichológiai Intézet, Budapest, Izabella u. 46. 2016. június 17.
  30. A digitális átállás indikátorai nemzetközi összehasonlításban / Racsko Réka- Kis-Tóth Lajos. Networkshop 2016. 2016. április 19-21.
  31. Racsko Réka: Az aktuális infokommunikációs stratégiák (policy) nemzetközi áttekintése. Networkshop 2015 2015. április 19-21.
  32. Országos Feladatfejlesztő Alkalmazás (OFA). Országos Közoktatási Szakértői Konferencia. 2015. október 6-8.

Szerkesztői tevékenység:

  1. Racsko, Réka (szerk.) A kultúraváltás hatása az oktatásra: tanulmányok a digitális átállás iskolára gyakorolt hatásáról. Eger, Magyarország : EKE Líceum Kiadó (2020) , 184 p. ISBN: 9789634961628 ISBN: 9789634961635. Tanulmánykötet (Könyv) | Tudományos
  2. Bárdos, Jenő (szerk.) ; Kis-Tóth, Lajos (szerk.) ; Racsko, Réka (szerk.). Változó életformák, régi és új tanulási környezetek. Eger, Magyarország : EKF Líceum Kiadó (2014). ISBN: 9786155509179 Tanulmánykötet (Könyv) | Tudományos
  3. Bárdos, Jenő (szerk.) ; Kis-Tóth, Lajos (szerk.) ; Racskó, Réka (szerk.). Új kutatások a neveléstudományokban 2013: változó életformák, régi és új tanulási környezetek. Budapest, Magyarország : MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság (2014). Tanulmánykötet (Könyv) | Tudományos
  4. Bárdos, Jenő (szerk.) ; Kis-Tóth, Lajos (szerk.) ; Racsko, Réka (szerk.). Változó életformák – régi és új tanulási környezetek: a 2013-ben, Egerben rendezett. Országos Neveléstudományi Konferencia válogatott anyaga. Eger, Magyarország : EKF Líceum Kiadó (2014) , 336 p.. Tanulmánykötet (Könyv) | Tudományos
  5. Bárdos, Jenő (szerk.) ; Kis-Tóth, Lajos (szerk.) ; Racsko, Réka (szerk.). XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Változó életformák – Régi és új tanulási környezetek: Absztraktkötet Eger, Magyarország : Líceum Kiadó (2013) , 561 p. ISBN: 9786155250323 OSZK Konferenciakötet (Könyv) | Tudományos

 

Szerkesztőbizottsági tagság:

 

Lektorálási tevékenység:

  1. Scientia et Securitas folyóirat (Belügyi Tudományos Tanács) 2020-
  2. Válogatott Tanulmányok a Sporttudomány Köréből c. esport specifikus különszám
  3. Central European Journal of Educational Research (Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Program) 2021-
  4. Belügyi Tudományos Tanács Online és offline tanítási-tanulási módszerek a belügyi ágazatban 2021
  5. Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kara „Jövőformáló humán tudományok” c. tanulmánykötet tanulmányának bírálata 2022

 

 

Publikációk

Tankönyvek, elektronikus tananyagok

  1. Antal, Péter ; Buhály, Attila ; Czirfusz, Dóra ; Cs., Bogyó Katalin ; Göncziné, Kapros Katalin ; Habók, Lilla ; Komló, Csaba ; Kvaszingerné, Prantner Csilla ; Mándy, Tihamér ; Óbis, Hajnalka et al. (2018) A Digitális alapú alprogram módszertani eszköztára Eger, Magyarország : EKE Líceum Kiadó, 96 p. ISBN: 9789634960898 ISBN: 978963496090. Könyv/Oktatási anyag (Könyv)/Oktatási
  2. Antal, Péter ; Komló, Csaba ; Racsko, Réka (2020): Pedagógus mesterség IKT alapjai. Eger, Magyarország : EKE Líceum Kiadó Könyv/Felsőoktatási tankönyv (Könyv)/Oktatási
  3. Borbás László, Antal Péter, Babiczki Tamás, Csernai Zoltán, Kis-Tóth Lajos, Komló Csaba, Könczöl Tamás, Racskó Réka, Varga Tamás, Mizera Tamás (szerk.) (2015) Digitális átállás a köznevelésben: a mobilkommunikációs eszközök bevezetése és alkalmazása az oktatásban Eger: Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatikai Intézet, 2015. 273 p. (ISBN:978-615-5621-21-5) Könyv/Kézikönyv/Oktatási
  4. Kis-Tóth Lajos, Racsko Réka (2014) Tartalommenedzsment Eger: EKF Líceum Kiadó, 2014. 167 p. (ISBN:978-615-5250-71-2) Könyv/Felsőoktatási tankönyv/Oktatási
  5. Kis-Tóth, Lajos ; Racsko, Réka (2014): Tartalommenedzsment. Eger, Magyarország : EKF Líceum Kiadó (2014) , 167 p. ISBN: 9786155250712 Könyv/Felsőoktatási tankönyv (Könyv)/Oktatási
  6. Lengyelné Molnár, Kis-Tóth Lajos, Antal Péter, Racsko Réka, Forgó Sándor (szerk.) (2015) IKT innováció. Eger: EKF Líceum Kiadó, 145 p. (Médiainformatikai kiadványok) (ISBN:978-615-5509-93-3) Könyv/Felsőoktatási tankönyv/Oktatási
  7. Lengyelné, Molnár ; Kis-Tóth, Lajos ; Antal, Péter ; Racsko, Réka ; Forgó, Sándor (szerk.) (2015): IKT innováció. Eger, Magyarország : EKF Líceum Kiadó (2015) , 145 p. ISBN: 9786155509933 . Könyv/Felsőoktatási tankönyv (Könyv)/Oktatási
  8. Racsko Réka (2011) Virtuális könyvtárak Eger: EKF Líceum Kiadó, 2011. 136 p. (ISBN:978-615-5221-30-9)Könyv/Szakkönyv/Tudományos
  9. Racsko Réka, Nádasi András (2014) IKT erőforrás-menedzsment Eger: Líceum Kiadó, 2014. 186 p. (ISBN:978-615-5509-08-7) Könyv/Szakkönyv/Tudományos
  10. Racsko, Réka ; Gulyás, Enikő (2019) Személyes tanulási környezet kialakítása a digitális oktatási kultúrában . Eger, Magyarország : Eszterházy Károly Egyetem (2019) Könyv/Felsőoktatási tankönyv (Könyv)/Oktatási
  11. Racsko, Réka (2019) Oktatástervezés Eger, Magyarország : Eszterházy Károly Egyetem Könyv/Felsőoktatási tankönyv (Könyv)/Oktatási
  12. Racskó, Réka 2010) Elektronikus tanulási környezetek: forrástájékoztatás a tanárképzésben. Könyv/Felsőoktatási tankönyv (Könyv)/Oktatási

Szakkönyvek, tanulmánykötetek:

  1. Lorena, Alemán de la Garza ; Alessandra, Anichini ; Péter, Antal ; Aurélie, Beaune ; Éric, Bruillard ; Diane, Burke ; Pedro, Henrique Cacique Braga ; Ruma, Chakravarti ; Sriya, Chakravarti ; Deng, Chen et al. Rethinking Pedagogy: Exploring the Potential of Digital Technology in Achieving Quality Education. New Delhi, India : Mahatma Gandhi International Hindi University (2019) Szakkönyv (Könyv)
  2. Czirfusz, Dóra ; Király, Sándor ; Komló, Csaba ; Habók, Lilla ; Lanszki, Anita ; Papp-Danka, Adrienn ; Racsko, Réka ; Komló, Csaba (szerk.) ; Racsko, Réka (szerk.) A Digitális alapú alprogram koncepciója. Eger, Magyarország : EKE Líceum Kiadó (2018) , 84 p. ISBN: 9789634960133 ISBN: 9789634960140. Szakkönyv (Könyv)
  3. Racsko, Réka. Digitális átállás az oktatásban. Budapest, Magyarország : Iskolakultúra, Gondolat Kiadó (2017) , 328 p. ISBN: 9789636937874 Monográfia (Könyv) | Tudományos
  4. Racskó, Réka: elektronikus tanulási környezetek .forrástájékoztatás a tanárképzésben New York (NY), Amerikai Egyesült Államok : SCRIBD (2016) Szakkönyv (Könyv)
  5. Racsko, Réka ; Nádasi, András: IKT erőforrás-menedzsment Eger, Magyarország : Líceum Kiadó (2014) , 186 p. ISBN: 9786155509087 Szakkönyv (Könyv) | Tudományos
.

Nemzetközi publikációk:

  1. Lengyelné, Molnár Tünde ; Szűts, Zoltán** ; Racsko, Réka: The development of multiliteracy with Lego devices. – In: Abonyi-Tóth, Andor; Stoffa, Veronika; Zsakó, László (szerk.) New Methods and Technologies in Education, Research and Practice : Proceedings of XXXIII. DidMatTech 2020 Conference. Budapest, Magyarország : ELTE Informatikai Kar (2020) 507 p. pp. 346-360. , 15 p.
  1. Racsko Réka, Lengyelné Molnár Tünde: A hazai online pedagógus továbbképzési rendszer koncepciója. In: Karlovitz János Tibor (szerk.) Elmélet és gyakorlat a neveléstudományok és szakmódszertanok köréből. 381 p.
    Konferencia helye, ideje: Štúrovo, Szlovákia, 2018.01.14-2018.01.15. Komárno: International Research Institute, 2018. pp. 257-260.
    (ISBN:978-80-89691-52-4) (DOI: http://dx.doi.org/10.18427/iri-2018-0034 )
  1. Herzog, Csilla ; Racsko, Réka: A médiaműveltség metamorfózia a hálózatok korában: helyzetelemzés a köznevelés szemszögébő. LÉTÜNK (ÚJVIDÉK) 5 : 4 pp. 89-106. , 18 p. (2020) Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos
  2. Racsko, Réka ; Hidvégi, Péter: Work stress according to the comparative examination of the professional staff of hungarian customs and finance guard and the teaching staff of secondary schools under the supervision of security forces. PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY 53 pp. 40-50. , 11 p. (2013)Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos
  3. Racsko, Réka ; Herzog, Csilla A Quantitative Analysis of Hungarian Media Education ACTA UNIVERSITATIS SAPIENTIAE SOCIAL ANALYSIS 1 : 2 pp. 81-97. , 17 p. (2012) Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk) | Tudományos
  4. Gőgh, Előd ; Racsko, Réka ; Kővári, Attila: Experience of Self-Efficacy Learning among Vocational Secondary School Students ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA 18 : 1 pp. 101-119. , 19 p. (2021) Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos
  5. Racsko, Réka ; Troll, Ede Mátyás: Our digital education habits in the light of their environmental impact: the role of green computing in education TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 18 : 1 pp. 69-86. , 18 p. (2020) Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudomány

Hazai publikációk:

  1. Lengyelné, Molnár Tünde ; Racsko, Réka ; Szűts, Zoltán: A kommunikációs kompetencia fejlesztésének új lehetőségei: digitális történetmesélés LEGO® eszközzel GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 9. évf. : 1. szám pp. 327-339. , 13 p. (2021)
  2. Racsko, Réka ; Bana, Szilvia ; Kapalkó, Réka: Pillanatkép a könyvtári digitális transzformáció aktuális trendjeiről. TUDOMÁNYOS ÉS MŰSZAKI TÁJÉKOZTATÁS 68 : 2 pp. 68-82. , 15 p. (2021)
  3. Főző, Attila László ; Racsko, Réka: Az iskolai digitális érettség értékelésének lehetőségei
  4. CIVIL SZEMLE 17 : 3 pp. 93-113. , 21 p. (2020)
  5. Racsko, Réka ; Kis-Tóth, Lajos A technológia szerepe a 21. századi tanár kompetenciájának fejlesztésében KATOLIKUS PEDAGÓGIA: KATOLIKUS PEDAGÓGIAI TANSZÉKI FOLYÓIRAT / NEMZETKÖZI NEVELÉSTUDOMÁNYI SZAKFOLYÓIRAT 8 : 1-2 pp. 49-65. , 17 p. (2019)
  6. Herzog, Csilla ; Lengyelné, Dr. Molnár Tünde** ; Racsko, Réka Úton a tudástársadalom iskolája felé. Beszámoló a XII. Agria Média Információtechnikai és Oktatástechnológiai Konferenciáról ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 68. : 3-4 pp. 138-143. , 6 p. (2018)
  7. Kis-Tóth, Lajos ; Gulyás, Enikő ; Racsko, Réka Transzverzális kompetenciák fejlesztésének pedagógiai módszerei, különös tekintettel a digitális kompetenciára EDUCATIO 26 : 2 pp. 230-245. , 15 p. (2017)
  8. Gulyás, Enikő ; Nagyné, Klujber Márta ; Racsko, RékaA táblagépes osztálytermi munka elemzésének lehetősége a Noldus Observer XT videós interakcióelemző szotfver segítségével INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 15 : 1 pp. 81-94. , 14 p. (2016)
  9. Herzog, Csilla ; Racsko, Réka Táblagép az osztályteremben: Az új tanulási környezettel kapcsolatos tanári tapasztalatokISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 26 : 10 pp. 3-22. , 20 p. (2016)
  10. Racsko, Réka Az aktuális infokommunikációs stratégiák (policy) nemzetközi áttekintése TUDOMÁNYOS ÉS MŰSZAKI TÁJÉKOZTATÁS 63 : 3 pp. 91-106. , 16 p. (2016)
  11. Gulyás, Enikő ; Nagyné, Klujber Márta ; Racsko, Réka A táblagépes osztálytermi munka elemzésének lehetősége a Noldus Observer XT videós interakcióelemző program segítségével. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT pp. 81-94. , 14 p. (2015)
  12. Herzog, Csilla ; Racsko, Réka Beszámoló a Decoding Messages Konferencia-Jó gyakorlatok az európai médiaértés-oktatásban címmel rendezett nemzetközi konferenciáról ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 25 : 2 pp. 76-81. , 6 p. (2015)
  13. Kárpáti, Andrea ; Kis-Tóth, Lajos ; Racsko, Réka ; Antal, Péter Mobil infokommunikációs eszközök a közoktatásban: iskolai beválás-vizsgálatok INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 2015 : 1 pp. 7-25. , 19 p. (2015)
  14. Herzog, Csilla ; Racsko, Réka Pedagógiai kísérletek kutatásmódszertanaISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 23 : 7-8 pp. 142-144. , 3 p. (2013)
  15. Kis-Tóth, Lajos ; Fülep, Ádám ; Racsko, Réka E-papír kísérletek a hazai közoktatásban NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ : 1 pp. 107-123. , 17 p. (2013)
  16. Racskó, Réka Alternatívák az elektronikus tanulási környezetek kialakítására TUDOMÁNYOS ÉS MŰSZAKI TÁJÉKOZTATÁS 59 : 2 pp. 63-73. , 11 p. (2012)
  17. Herzog, Csilla ; Racsko, Réka Hol tart a hazai médiaoktatás?: A tizenévesek médiaműveltségének empirikus vizsgálata a tudatos médiahasználat és kritikus médiafogyasztás vonatkozásában. OKTATÁS-INFORMATIKA 2011 : 3-4 p. 15 (2011)
  18. Racsko, Réka Kísérlet az e-papír eszközök bevezetésére KÖNYV ÉS NEVELÉS: AZ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET FOLYÓIRATA 13 : 3 pp. 77-84. , 8 p. (2011)

Recenzió

  1. Herzog, Csilla ; Racsko, Réka Pedagógiai kísérletek kutatásmódszertana. ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 23 : 7-8 pp. 142-144. , 3 p. (2013)

Utánpótlásnevelés terén végzett tevékenység

Doktori cselekményben való részvétel

Bizottsági tag

  1. Zagyváné Szűcs Ida (műhelyvita).  A pedagógusok szakmai önértékelését befolyásoló tényezők, különös tekintettel a külső szakmai elvárásokra és a szakmai énhatékonyság személyes észlelésére Témavezetők: dr. Simándi Szilvia- Ütőné dr. Visi Judit. 2019.07.01.
  2. Faragó Boglárka: Az IKT eszközök tanulási alkalmazásának több módszerű elemzése: IKT eszközök kontrollálatlan használatának vizsgálata felsőoktatásban tanulók körében. Témavezető: Dr. Kovács Kristóf (nyilvános védés) Eszterházy Károly Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskola. 2019. 06.28.
  3. Zagyváné Szűcs Ida: A pedagógusok szakmai önértékelését befolyásoló tényezők, különös tekintettel a külső szakmai elvárásokra és a szakmai énhatékonyság személyes észlelésére  (nyilvános védés). Eszterházy Károly Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskola. 2019. 06. 28.
  4. Érsek Attila: A történelmi kritikai gondolkodás kognitív elemeinek fejlesztési, mérési lehetőségei a 11-12. évfolyamos gimnáziumi tanulók körében web 2.0 tanulási környezetben (műhelyvita) Eszterházy Károly Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskola.  2019. 06.12.
  5. Petz Tiborné. Kompetenciaalapú matematikaoktatás megvalósulása és kritikus pontjai a tanítóképzésben Témavezető: dr. Hoffmann Miklós. műhelyvita) Eszterházy Károly Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskola 2018.07.10.

Titkár

  1. Lanszki Anita. A digitális történetmesélés mint tanulásszervezési eljárás tanulástámogató és kompetenciafejlesztő hatása az oktatási folyamatban (nyilvános védés). Témavezetők: Ollé János. Eszterházy Károly Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskola.  2018. május 10. 15.00 óra
  2. Gulyás Enikő: A fejlesztő (e-)biblioterápia alkalmazásának lehetősége hátrányos helyzetű diákok körében. (nyilvános védés) Eszterházy Károly Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskola. 2019. 05.24.
  3.  Szabóné Balogh Ágota: Kognitív képességek informatikai alapú fejlesztésének hatásvizsgálata 5-8. évfolyamon tanulók körében (nyilvános védés). EszterházyKároly Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskola. 2019.02.27.
  4. Érsek Attila:  A történelmi tartalomba ágyazott kritikai gondolkodás kognitív elemeinek mérési, fejlesztési lehetőségei a 11-12. évfolyamos gimnáziumi tanulók körében elektronikus tanulási környezetben”  (nyilvános védés). Eszterházy Károly Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskola.2020.02.27.
  5. Petz Tiborné: Kompetencia alapú matematikaoktatás megvalósulása és kritikus pontjai a tanítóképzésben. (nyilvános védés). Eszterházy Károly Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskola 2021. 01.07.

Opponens

  1. Gulyás Enikő: A fejlesztő (e-)biblioterápia alkalmazásának lehetősége hátrányos helyzetű diákok körében (műhelyvita) Eszterházy Károly Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskola. 2019. 03.05.
  2. Czinege Monika: Kooperatív tanulás alkalmazásának vizsgálata a számítástudomány oktatásában. (műhelyvita) Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar. Neveléstudományi Doktori Iskola. Tanulás-tanítás program. 2017.11.08.

Doktori szigorlat

    • 2019. 09.20.  Eszterházy Károly Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskola Kutatásmódszertan kérdezőtanár

Bírálói tevékenység

Külsős szakdolgozat értékelés

  1. Pankotai Péter. A kiber képzés vizsgálata a kiber fenyegetettség figyelembevételével. Dunaújvárosi Egyetem. 2019. június 6.
  2. Szécsi Eliza: A pedagógusok digitális felkészültsége, IKT-eszközhasználata. Dunaújvárosi Egyetem. 2020. június 16.

OTDK dolgozatok

  1. Polyák Dávid (ELTE): A képregény műfajának kezdete, kialakulása és szerepe a könyvtárakban (35. OTDK- 2021 A könyvtár, mint az élethosszig tartó tanulás egyik színtere tagozat)
  2. Orbán Bence (PTE): A Quarto és ami mögötte van (35. OTDK- 2021 A  tananyagfejlesztés elmélete és gyakorlata a szaktárgytanításban tagozat)
  3. Baranyai Előd Zsolt (BME): Mikro-tartalmakra épülő közösségi rendszer fejlesztése a nyitott tananyagfejlesztés és a szakképzés támogatására o (35. OTDK- 2021 -A  tananyagfejlesztés elmélete és gyakorlata a szaktárgytanításban tagozat)
  4. Biró István (SZE): Mobil alkalmazás fejlesztése Műszaki ábrázolás oktatásához és tanulásához ((35. OTDK- 2021 A  tananyagfejlesztés elmélete és gyakorlata a szaktárgytanításban tagozat)
  5. Gyura Eszter  (ELTE)Az ünnepi könyvhét 1990-től napjainkig (33. OTDK – 2019 Művelődés- és könyvtártörténet tagozat)

Pályázatok bírálata

  1. Belügyi Tudományos Tanács A Digitális oktatás a rendvédelmi képzésbe pályázati anyagainak szakmai bírálója 2021
  2. Belügyi Tudományos Tanács Online és offline tanítási-tanulási módszerek a belügyi ágazatban anyagainak szakmai bírálója 2020
  3. Oktatási Hivatal Kutatótanár minősítésben  a Magyar Rektori Konferencia delegáltja
    • Dr. Minda Mihály (77136465802)
    • Dr. Havassy András (72838868233)
    • Dr. Mezei Mónika (79176307122)

Konferenciaabsztrakt lektori tevékenység

  1. Sonia Camarasa Sola:  Development of an open educational resource on/for wikipedia with gender perspective. BOBCATTS 2022
  2. Darko Lacović and Lorena Palameta:A qualitative study of information anxiety and information avoidance in everyday life. BOBCATTS 2022

Elnöki szerepek

  1. TDK zsűritag  2021. április 20-22. Tanulás- és Tanításmódszertani − Tudástechnológia Szekció. A tananyagfejlesztés elmélete és gyakorlata a szaktárgytanításba
  2. Agria Média 2020 szekcióelnök

Témavezetői tevékenység

Szakdolgozat

  1. Hajdú Krisztián (2022): A digitalis átállás indokátorai a könyvtárban (Könyvtártudomány MA)
  2. Lénárt Tímea (2021):Az olvasásnépszerűsítés helyzete és lehetőségei napjainkban (Könyvtártudomány MA)
  3. Litkei-Nyíri Anita (2021): Makerspace-ek a könyvtárakban (Könyvtártudomány MA)
  4. Porkoláb Judit Tünde (2021)  Az online játékok veszélyei: helyzetelemzés az olvasók és a  könyvtárosok szemszögéből (Könyvtártudomány MA)
  5. Sebák Renáta (2020): Az  IKT-eszközök alkalmazása óvodában   (neveléstudomány MA)
  6. Farkas Attila Ernő (2020): A mobileszközök helye és szerepe a közgyűjteményekben (informatikus könyvtáros BA)
  7. Sára Zsuzsanna (2019): Digitális átállás a könyvtárakban       (könyvtártudomány MA)
  8. Galsi-Csikós Judit (2019) Az interaktív táblák használatának módszertani lehetőségei az oktatásból      tanári [5 félév [ember és társadalom műveltségterületi tanár]]
  9. Radics Krisztina (2019): Az olvasásnépszerűsítés helyzete és lehetőségei napjainkban  (informatikus könyvtáros BA)
  10. Garamvölgyi Orsolya (2019): Névterek (könyvtártudomány MA)
  11. Szakácsi Krisztián (2019):  Mobil eszközök a magyar felsőoktatási könyvtárakban            (informatikus könyvtáros BA)
  12.  Babiczki Tamás (2017): A képregények szerepe és lehetőségei napjaink digitális történetmesélésében
  13. Szilágyi Anita (2018). Az információs műveltség fejlesztési lehetőségei egy közkönyvtárban (informatikus könyvtáros BA)
  14. Simon Szilvia (2017):  Könyvtárellátási Szolgáltató Rendszer Szabolcs-Szatmár Bereg Megyében         (könyvtártudomány MA)
  15. Tóth Melinda (2017): Digitális történetmesélés a XXI. században (mozgóképkultúra MA)
  16. Faragó Zsófia Fanni (2017): A technikai eszközök szerepe a könyvtári szolgáltatások fejlesztésében (informatikus könyvtáros BA)
  17. Balog Krisztina (2016): A könyvtárak szerepe az interneten történő zaklatásokkal szembeni prevencióban (informatikus könyvtáros BA)
  18. Ferenc Beáta (2016): A Könyvtárellátási Szolgáltató Rendszer Heves megyében: A Bródy Sándor Megyei és Városi Könyvtár szerepe a kistelepülések könyvtári ellátásában (informatikus könyvtáros BA)
  19. Sára Zsuzsanna (2016): Információfeldolgozás a 21. században a könyvtárak szemszögéből (informatikus könyvtáros BA)
  20. Szunyi Kinga (2016): A könyvtárak helye és a könyvtárosok szerepe a Big Data korában (informatikus könyvtáros BA)
  21. Babiczki Tamás Informatikus könyvtáros BA (2015) Az okos eszközök fejlődése és hatása olvasási kulturánkra
  22. Héjjas Flóra (2015): Könyvtár és közösség: a web 2.0 megjelenése a magyar megyei könyvtárak honlapjai (OTDK részvétel Debrecen 2015.)Dobos Rhea (2013): A könyvtárosok megítélése az információs társadalomban (informatikus könyvtáros BA)
  23. Kisberk Hella (2015): A Bács-Kiskun megyei Katona József Könyvtár fiókkönyvtárai (informatikus könyvtáros BA)
  24. Molnár Bernadett (2015) : Elektronikus tájékoztatás jelene és jövője (informatikus könyvtáros BA)
  25. Vécsey Ádám (2015): A könyvtár és a könyvtáros szerepe az információs társadalomban (informatikus könyvtáros BA)
  26.  Somlai Szilárd Informatikus (2014): A Magyar Telekom NyRt. szakkönyvtára (Infotéka) szolgáltatási rendszerének elemzése (Informatikus könyvtáros BA)
  27. Szabó Mária (2014) Az informetria tudománya és magyarországi vonatkozásai   (Informatikus könyvtáros BA)
  28. Németh Anna (2014-2017): A könyvtári szoftverek és a MARC szabvány viszonya a hazai felsőoktatási könyvtárak tartalmi feltárási gyakorlatában (informatikus könyvtáros BA)
  29. Kocsis András (2013) védés éve (2015) Az elektronikus információszolgáltatás eszközei Magyarországon (informatikus könyvtáros BA)

Tudományos diákköri konzulensi tevékenység

  1. Hajdú Krisztián (2020): A digitális átállás pillérei a könyvtárakban. TDK továbbjutó
  2. Babiczki Tamás (2017): A képregények szerepe és lehetőségei napjaink digitális történetmesélésében (informatikus könyvtáros MA) (OTDK különdíjas)
  3. Sára Zsuzsanna (2016): Információfeldolgozás a 21. században a könyvtárak szemszögéből (informatikus könyvtáros BA) (TDK továbbjutó)
  4. Balog Krisztina (2016): A könyvtárak szerepe az interneten történő (OTDK résztvevő) zaklatásokkal szembeni prevencióban (informatikus könyvtáros BA) (OTDK résztvevő)
  5. Szunyi Kinga (2016): A könyvtárak helye és a könyvtárosok szerepe a Big Data korában (informatikus könyvtáros BA)

Doktori témavezetés

Név Témavezetés mértéke Fokozatszerzés várható éve Doktori iskola
Huszthy Viola Lívia 50% (PHD)(2023/08) EKE NTDI
Gőgh Előd 50% (PhD)(2022/08) EKE NTDI
Kamp Alfréd Imre 50% (PHD)(2021/08) EKE NTDI
Nagy Róbert 100 % (PHD)(2021/08) EKE NTDI
Mikó Attiláné 50% (PHD)(2020/08) EKE NTDI
Czók Brigitta 100% (PHD)(2020/08) EKE NTDI
Csernai Zoltán 50% PHD (2024/08) EKE NTDI
Négyesi Péter 50% PHD (2024/08) EKE NTDI
Kecskeméti-Székely Zsuzsanna 50% PHD (2024/08) EKE NTDI

 

Közéleti tevékenység

Tudományszervezés, tudománynépszerűsítés

  1. Kutatók Éjszakája (2014-   )
  • 2014: Elektronikus tanulási környezetek (szervező és előadó)
  • 2015: Új tanulási környezetek (szervező és előadó)
  • 2016: HPT – vírus vagy technológia? (szervező)
  • 2017: A jövő digitális iskolája (szervező és előadó)
  1. Digitális Témahét (2016-   )
  • 04.07. Lego-világ a korszerű oktatásért (infokommunikácós terület) (szervező és előadó) (webinárium)
  • 04.11.„Digitális LEGO-világ a korszerű oktatásért” (szervező és előadó) (webinárium)

Tudománynépszerűsítő előadások

  1. A 21. század infokommunikációs technológiái tudománynépszerűsítő előadássorozat középiskolákban (2014-   ) szervező és előadó Hatókör: Heves, Nógrád, Borsod-Abaúj-Zemplén, Jász-Nagykun-Szolnok megye
  2. Képzők képzése az Eszterházy Károly Egyetemen (2011-  2016  ) infokommunikációs továbbképzés (szervező és oktató)
  3. „A kutatói teljesítmény inkubációja a 21. század módszereivel” c. tudománynépszerűsítő rendezvény 2016. 01.01-05.26.)(Nemzeti Tehetség Program-(NTP-FTH-15-0091) (szakmai megvalósító)
  4. NeSz: Nevelő Szavak tudománynépszerűsítő előadássorozat 2016. 02.-03.  (Eszterházy Károly Főiskola Junior Professzori Klub, Neveléstudományi Doktori Iskola (főszervező)
  5. ▪     Előadók:
  • február 19. Nádasi Mária: Adaptív pedagógia, adaptivitás az oktatásban
  • március 4.: Bábosik István: A nevelés mint értékteremtés és értékközvetítés
  • március 11.:Turcsányiné Szabó Márta:A mobiltechnológiával támogatott tanulás és tanítás módszerei, fenntartható innováció a tanárképzésben
  • március 25.: Bagdy Emőke: A tehetséggondozás lehetőségei és hatékony módszerei hazánkban
  1. InternetFiesta Szolnok. Verseghy Ferenc Megyei és Városi Könyvtár. E-Műhely program. „Közgyűjtemények a virtuális térben”  (Felkért előadó) Előadás címe: Racsko Réka: A 21. század infokommunikációs technológiái 2016. 03.24.
  2. Kossuth Rádió, Napközben című műsor. Racsko Réka, Imre Anna; Cseszregi Balázs (szerk.): Napközben. Felkért interjóalany a című műsorában (2017.01.31, kedd) (2017)
  3. Mathias Corvinus Collegium Tehetséggondozás felsős fokon című konferencia.2017. 05.13. (felkért előadó)
  4. Előadás címe: „Digitális átállás a köznevelésben: kísérletek az elektronikus tanulási környezet kialakítására” (Gulyás Enikő társelőadóval)
  5. TechCsajok Miskolc : STEM az oktatásban c. tematikus program 2017. 05. 18. és 19.(kiállító)
  6. Digitális átállás a köznevelésben szakmai nap pedagógusoknak az Eszterházy Károly Egyetemen (2016- ) (szervező és előadó)
  7. Magyar Könyvtárosok Egyesülete Heves Megyei Szervezet tudománynépszerűsítő szakmai rendezvénye 2017. 04.10. (felkért előadó)
  8. Előadás címe: A könyvtár, mint tanulási környezet helye és szerepe a digitális állampolgárrá nevelésben
  9. Könyvtárostanárok Egyesülete Őszi Pedagógiai Napok. 2017. 11.15. (felkért előadó)
  10. Előadás címe: A könyvtár mint tanulási környezet helye és szerepe a digitális állampolgárrá nevelésben
  11. Élménysuli. Da Vinci TV 2019. 11.13. (felkért riportalany)
  12. III. Mérföldkő konferencia- 2020. 01.31.  Értékőrző megújulás a könyvtárakban – kerekasztal-beszélgetés (felkért hozzászóló)
  13. Magyar Tudományos Akadémia Miskolci Területi Bizottsága A XXI.. század infokommunikációs technológiái. 2021. 04. 12-05.10. A  jövő trendjei az oktatásban és a könyvtárakban (szervező és előadó)
Close